Bijeenkomst “Stop geweld tegen vrouwen” en “Farkhonda”

Verdriet, pijn, woede en onmacht overheerst ons. Geen dag is voorbij gegaan dat we niet aan haar hebben gedacht. Elk vuur herinnert ons aan haar, elke vlam memoreert ons haar pijnlijke momenten.

Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
De Afghaanse gemeenschap heeft wereldwijd van zich laten horen. Veel woorden zijn hieraan gewijd, veel tranen zijn gevloeid, de wereld stond even stil.

Ook Noord-Brabant wil van zich laten horen. Roshan vrouwenvereniging neemt het initiatief om deze gruwelijke gebeurtenis niet ongemerkt voorbij te laten gaan. Roshan keurt deze gebeurtenis af, dat willen wij samen met u doen. We willen op zaterdag 18 april aanstaande tezamen met u stil staan bij het onderwerp “geweld tegen vrouwen” in het algemeen en “het overlijden van Farkhonda” in het bijzonder. Samen met u willen we hierover praten, ons verdriet verwerken, onze stem laten horen en het belangrijkste: ons eerbetoon tonen aan haar familie, vrienden en nabestaanden.

Dit zullen wij doen in de vorm van een bijeenkomst in de zaal De Fonkel, te Helmond. Op deze dag zullen gedichten voorgedragen worden, toespraken worden gehouden, beelden worden getoond met eventueel een interactief gedeelte voor het publiek. U bent van harte welkom met uw partner, kinderen, vrienden en familie. Hieronder treft u gedetailleerde informatie aan over deze bijeenkomst.

Wanneer:
Zaterdag 18 april 2015