Ontmoetingsavond

Om een goede start te maken in het nieuwe jaar, hebben we op 17 januari 2009 de algemene ledenvergadering gehouden, vervolgd door een ontmoetingsbijeenkomst voor Nederlandse, Afghaanse vrouwen en vrouwen uit andere landen.

Op deze dag hebben onze leden de gelegenheid gekregen om in contact te komen met de vrouwen uit verschillende landen. We hebben met elkaar gepraat ervaringen uitgewisseld, dat alles heeft onze culturen nog meer bij elkaar gebracht. Naast deze warme en gezellige gesprekken wachtte ons aan het einde van de dag een verrassing: onze gastspreker de heer Gijs Wanders.

Op de algemene ledenvergadering werden de bestuursleden en commissies geïnstalleerd, taken en verantwoordelijkheden verdeeld. We hebben het afgelopen jaar geëvalueerd en het jaarverslag doorgenomen. Onze enthousiaste leden hebben wederom hun interesses, plannen en behoeften kenbaar gemaakt, alles werd vastgelegd en het nieuwe jaar kon echt beginnen.

Na de algemene ledenvergadering waren onze gasten uitgenodigd. Onder het genot van de heerlijke Afghaanse gerechten gingen de vrouwen enthousiast met elkaar het gesprek aan. De gesprekken zijn snel op gang gekomen en de vrouwen hebben in een informele sfeer verhalen en ideeën met elkaar uitgewisseld.

Daarna kon onze gastspreker beginnen. Gijs Wanders is journalist en schrijver. Tot 30 augustus 2005 was hij presentator en verslaggever bij de NOS. Hij is initiatiefnemer van Breekbaar Nieuws. Breekbaar Nieuws is een voorstelling over het leven van mensen in Afghanistan. Met beelden, verhalen en muziek brengt Breekbaar Nieuws de Afghaanse levens aan de buitenwereld.

Met zijn mooi en prachtig verhaal heeft hij ons meegenomen in het land waar onze wortels liggen. We hebben met ingehouden adem naar hem geluisterd en het heeft hier en daar voor kleine emoties gezorgd.

Aan het einde van zijn presentatie heeft hij de vragen van de toehoorders beantwoordt en individueel de vrouwen te woord gestaan.