Viering Vrouwendag

Na een lange tijd van vergaderingen en voorbereidingen, was het eindelijk zover: het viering van onze oprichtingsfeest en de internationale vrouwendag op 8 maart 2008! De allereerste stap van onze vereniging heeft een hele bijzondere avond opgeleverd. Het was een familie avond met een extra aandacht voor de vrouw.

Om 18.00 uur gingen de deuren open en vrijwel meteen kwamen gezinnen, mannen en vrouwen de zaal binnen, en er werd al snel duidelijk dat er sprake was van een hoge opkomst. De opkomst heeft onze alle denkbare verwachtingen overtroffen. En dat geeft ons aan dat we inderdaad iets kunnen betekenen voor de Afghaanse vrouw.

De avond bestond uit twee delen, het eerste inleidende deel van de avond hebben we kunnen kennis maken met het doel, de visie en missie van onze vereniging. Daarnaast genoten we van mooie woorden en gedichten over de vrouw van onder andere mevrouw A. Enayat en de heer H. Faryabi. Onder het genot van heerlijke Afghaanse hapjes zijn de gasten verrast met een spectaculaire modeshow. De modellen droegen traditionele kledij uit meer dan tien verschillende landen. Tegen het einde van de eerste deel van de avond hebben we een prachtige karate demonstratie mogen beleven, verzorgt door mevrouw P. Zahib met haar echtgenote.

Na de karate demonstratie kon iedereen weer op het randje van z’n stoel gaan zitten, want het tweede deel van de avond brak aan.  Het tweede deel werd de tijd voor een onvergetelijke optreden van de alom geliefde zanger Asad Badie. Hij wist het publiek met zijn prachtige stem, maar ook innemende persoonlijkheid en een flinke dosis humor, van begin tot eind voor zich te winnen.  We zijn ontzettend verheugd te mogen vernemen dat deze avond niet alleen door onze Afghaanse, maar ook door onze Nederlandse bezoekers hoog is gewaardeerd.

Programma 8 maart 2008

• 17:30 uur tot 17:45 uur Inloop (Brabants kwartier)
  • 17:45 uur tot 17:50 uur Inleiding door presentator (zowel in Dari als Nederlands). (klik hier.)
  • 17:50 uur tot 18:00 uur lezen van een tekst uit de Koran door mevrouw M. Mohseni vice-voorzitter vrouwenvereniging Roshan (klik hier.)
  • 18:05 uur tot 18:15 uur openingswoord door mevrouw A.Wijnands statenlid van de provincie Noord-Brabant. (klik hier.)
  • 18:20 uur tot 18:35 uur toespraak voorzitter vrouwenvereniging Roshan, mevrouw A.Dehzad  (klik hier.)
  • 18:40 uur tot 18: 50 uur toespraak mevrouw A. Enayat bestuurlid vrouwenvereniging Roshan. (klik hier. ) (NL + Dari)
  • 18:55 uur tot 19:05 manifestatie karate door mevrouw P. Zahib met haar echtgenote en haar leerlingen. (klik hier.)
  • 19:10 uur tot 19:20 Toespraak mevrouw C. Eijsenring voorzitter Indinet. (klik hier.)
  • 19:25 uur tot 19:35 Toespraak Dhr H.Faryabi (Afghaanse schrijver). (klik hier.) (Dari)
  • 19:45 uur tot 19:50 uur voorlezen van gedicht door mevrouw H. Thodai bestuurslid vrouwenvereniging Roshan (klik hier.)
  • 19:55 uur tot 20:00 uur toespraak mevrouw B. Manawi penningmeester vrouwenvereniging Roshan (klik hier.)
  • 20:05 uur tot 20:10 uur boodschap stichting Help kinderen in Nood door mevrouw Z. Zaman- Watanyar
  • 20:15 uur tot 20:25 uur Modeshow. Georganiseerd door mevrouw Z. Eshaqzai secretaris vrouwenvereniging Roshan (klik hier.)

Tweede gedeelte van onze programma wordt besteed aan een concert van een goede Afghaanse zanger, niemand minder dan Asad Badie.